Mart 20, 2020

Karantina Günlükleri 1 / Giriş


Hayatı maç izleyerek geçen biri olarak şu satırlarda izlediklerimi yazdım hep. Futbolu, oyunu, futbolcuları, sistemleri, teknik direktörleri, bahisi, oranları. Daha bir hafta oldu ama özledim topun peşinde koşanları. Şu anda herşey belirsiz ve sporun tekrar ne zaman başlayacağını bilemiyoruz. Bir tek şunu biliyorum ki salgın bittiğinde yepyeni bir bilinçle yeniden başlayacağız.

Herkes gibi ben de evdeyim. Anne ve babamdan sorumluyum. Şehir dışında yaşadığım için karantina olayına daha alışkın olduğumu söyleyebilirim. Gün içinde evi temizle, yemek hazırla, marketten aldıklarını dezenfekte et, arabayı sil derken bir şekilde vakit geçiyor. Bir de baktığım sokak hayvanları var. Onların yemeklerini hazırla besle. Evde beslediğim sevgili kedim klorak kokusu nedeniyle artık bana yaklaşmıyor:)

Akşam olup ortalık sakinleştiğinde günün telaşı bittiğinde biraz internette vakit geçiriyorum. Genelde Youtube'ta abone olduğum kanallara bakıyorum. Geri dönüşüm ve DIY projeleri ilgimi çekiyor. Twitter'a bakmıyorum çünkü beni rahatsız ediyor. Haberleri ve gazeteleri takip ediyorum. Özellikle İspanyol gazetelerini okumaya alışkın olduğum için hergün bakmaya özen gösteriyorum. İspanyollar da aynı İtalyanlar gibi önlem almakta geç kaldılar. Gün be gün hasta artış sayısını takip ettim. İlk hastadan itibaren çok hızlı bir yükseliş oldu. 200 hastaya ulaştıklarında bile henüz önlemler alınmamıştı. Tabi bir de işin ucunda UEFA var ki, son Avrupa Ligi maçlarını oynatarak hatta bazılarında seyirci de alarak büyük hata yaptılar. Getafe başkanı çıkıp "biz İtalya'ya gitmiyoruz" demese hala maçları oynatma peşindeydiler. Getafe başkanının çıkışı belki de binlerce İspanyolun hayatını kurtarmış olabilir. Malum Atalanta-Valencia maçları ile virüsün İspanya'ya dağılımı yayılmış, hatta başlamış da olabilir. Şu kesin ki ülkemizde de bir şekilde yayılacak birşeyden bahsediyoruz. Önemli olan bu işi ciddiye almak, ne kadar sıkılsak da kendimizi izole etmeliyiz. Temizlik de bir o kadar önemli. Erkeği kadını farketmez temizlik yaparken yılgınlığa düşmeyin. Yüzeylerde ve eşyalarda uzun kalabilen birşeyden bahsediyorsak temas ettiğimiz her bölgeyi de temizlemeliyiz.

Hepimiz birbirimizi koruyabiliriz, sağlıklı ve güvenli kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder